În total, Tesla a vândut anul trecut 1,79 de milioane de unități, iar Audi 1,67 de milioane. Vânzările de mașini electrice Audi au scăzut cu -8% (164 de mii de unități), în timp ce vânzările totale ale s-au diminuat cu -12% față de 2023, influențate de un declin inclusiv în Germania, China și America de Nord. De altfel, Volkswagen a anunțat în 2024 că ia în calcul închiderea uzinelor Audi de la Bruxelles, din cauza cererii scăzute de modele electrice (E-tron) și a costurilor logistice ridicate. 

De cealaltă parte, compania lui Elon Musk a reușit să depășească Audi chiar dacă s-a confruntat cu primul său declin anual al livrărilor în peste un deceniu și chiar dacă a vândut mai puține mașini decât anticipa. Tesla și-a păstrat la limită avansul față de chinezii de la BYD în topul mondial al vânzărilor de mașini complet electrice, în 2024.

Tot luni, și BMW și-a prezentat cifrele pentru 2024. Grupul bavarez a vândut peste 2,45 milioane de mașini anul trecut, cu -4% mai puține decât în 2023. Rezultate slabe au fost înregistrate în special de Mini, care a vândut 266 de mii de mașini, -17% față de 2023. De asemenea, Mercedes-Benz a vândut 1,9 milioane de autoturisme (-3%).

În general, constructorii germani de automobile se confruntă cu o cerere slabă de mașini premium în China, unde redresarea post-pandemie rămâne incertă, iar producătorii locali investesc agresiv în segmentul de mașini premium, intensificând competiția pentru companiile europene, în special cele germane. În Europa, vânzările de vehicule electrice sunt sub așteptări după ce mai multe țări au redus subvențiile, ceea ce a afectat performanțele financiare în special pentru Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW.

Surse: Bloomberg, BMW

Grafic: Bloomberg

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday