Una dintre propuneri este obligarea companiilor să împartă sau să vândă unele dintre operațiunile lor europene, dacă se consideră că domină piața și că amenință interesele clienților, dar și ale rivalilor mai mici. Comisarul european Thierry Breton a declarat pentru Financial Times că noile măsuri propuse vor fi utilizate doar în circumstanțe extreme.
Oficialii au în vedere un sistem de rating care să permită publicului și părților interesate să evalueze „comportamentul” companiilor. Între aspectele vizate sunt și respectarea impozitelor și viteza cu care elimină conținutul ilegal.
„Avem nevoie de o supraveghere mai bună pentru aceste mari platforme, așa cum am făcut-o și în cazul sistemului bancar”, a mai declarat comisarul.
Noile reguli vor actualiza directiva de comerț electronic, adoptată în 2000, când majoritatea companiilor mari din industrie erau fie la început, fie nu existau încă. Noua legislație va spori puterile Bruxelles-ului pentru a examina modul în care companiile de tehnologie colectează informații despre utilizatori. Documentul oficial va fi disponibil la finalul anului.
Sursă: Financial Times
Sursă foto: Glenn Carstens-Peters/Unsplash
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.