Nava va avea 15 metri lungime și o carenă construită din aluminiu. Va fi propulsată de un motor electric alimentat de energia solară, dar va fi prevăzută și cu un motor diesel (de rezervă). Sistemul de camere digitale de la bord, coordonat de un algoritm de învățare, a fost antrenat să recunoască alte nave, obstacole, dar și deșeuri. În plus, va mai fi echipată cu radar, sonar, GPS, Sistem Automat de Identificare și stație meteo.
Vasul va pleca din Plymouth, Marea Britanie, până în orașul omonim din SUA, într-un voiaj de circa 4.800 de kilometri, care să refacă traseul din urmă cu 400 de ani, când ”părinții fondatori au plecat din Anglia spre Lumea Nouă, America”. De aceea, nava se va numi și ”Nava Autonomă Mayflower” (MAS), după numele vasului original. Este estimat ca voiajul să dureze aproximativ două săptămâni.
Când se va afla în mijlocul oceanului, MAS nu se va putea conecta direct la o rețea stabilă de Internet, așa că se va folosi de computerele de la bord, care rulează un soft sincronizat cu cloud-ul celor de la IBM.
Brett Phaneuf, fondatorul ONG-ului ProMare, a declarat: „În ciuda faptului că suprafața planetei noastre este acoperită de apă în proporție de două treimi, până acum am explorat mai puțin de 5%. Tehnologiile autonome vor contribui la schimbarea acestui lucru oferindu-ne opțiuni mai sigure și mai puțin costisitoare pentru colectarea datelor. Aplicabilitatea posibilă a inteligenței artificiale pe ape este foarte mare – de la știința oceanului, la comerț naval, la petrol și gaze naturale, securitate și apărare”.
Sursa: Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.