Într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la pericolul “prăbușirii sistemului global de transport și aprovizionare” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și nu le este asigurat accesul la vaccinuri aprobate de OMS. Potrivit ICS, au existat situații în zona Asiei în care unii angajați s-au vaccinat de mai multe ori, deoarece nu erau imunizați cu un anumit tip de vaccin care exista în țara în care voiau să intre, astfel că nu le-ar fi fost permis accesul.
“Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul”, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.
“Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați”, mai transmite grupul respectiv.
Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun. Unele porturi ar putea fi închise, valul 4 epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil în Marea Britanie, se mai arată în document.
La începutul pandemiei, mulți navigatori au fost de acord să își prelungească contractele cu câteva luni pentru a menține aprovizionarea cu alimente, combustibil, medicamente și alte bunuri de larg consum în toată lumea. Blocarea avioanelor la sol și închiderea frontierelor au făcut atunci aproape imposibilă mutarea lucrătorilor dintr-o parte a lumii în alta și schimbarea echipajelor. La vârful crizei din 2020, 400 de mii de marinari nu au putut să-și părăsească navele în rotața de rutină, unii lucrând și 18 luni după încheierea contractelor inițiale.
Fie că este vorba despre transportul marin, terestru, aerian, angajații au suportat pe parcursul pandemiei restricții de călătorie, reguli, s-au testat de zeci de ori pentru a menține lanțurile de aprovizionare în mișcare. Acum, aceștia atrag atenția că au ajuns într-un punct de solicitare maximă, ceea ce înseamnă că efectiv nu mai fac față volumului mare de muncă, care vine la pachet cu cerințele epidemice diferite din fiecare țară.
Surse alternative: ICS, CNN
Foto: Mr.siwabud Veerapaisarn | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.