Studiul a fost realizat pe un număr de 2.260 de participanți cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani din SUA. Au fost 18 cazuri de infectare cu coronavirus în rândul celor 1.129 de voluntari cărora li s-a administrat placebo și niciun caz de infectare în cazul celor 1.131 de voluntari care au primit vaccinul.
Pfizer / BioNTech intenționează să transmită datele către Agenția Medicamentului din SUA (FDA) cât mai curând posibil pentru autorizarea utilizării în regim de urgență a vaccinului în cazul acestei categorii de vârstă. Vaccinul este autorizat în prezent în SUA pentru utilizare la persoanele cu vârsta de peste 16 ani.
Compania a adăugat că efectele secundare observate la această categorie de adolescenți au fost similare cu cele observate în rândul tinerilor cu vârste de la 16 până la 25 de ani. Reacțiile adverse frecvente includ durere la locul injectării, oboseală și febră. Participanții vor fi monitorizați pentru siguranță timp de doi ani după administrarea celei de-a doua doze.
“Ne propunem să trimitem aceste date către FDA și către alte autorități de reglementare din întreaga lume, cu speranța de a începe vaccinarea acestei grupe de vârstă înainte de viitorul an școlar”, a declarat directorul general al Pfizer, Albert Bourla.
Un alt studiu Pfizer referitor la copii cu vârsta cuprinsă între 6 luni și 11 ani a fost lansat săptămâna trecută. Primii copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 11 ani au primit deja câte o doză de vaccin. Compania intenționează să înceapă administrarea primei doze copiilor de la 2 până la 5 ani săptămâna viitoare și să se îndrepte apoi către participanții cu vârsta cuprinsă între 6 luni și 2 ani. Pfizer vrea să înscrie 4.644 de copii în proces și așteaptă rezultate până la sfârșitul anului 2021.
Experții anticipează că vaccinurile Covid-19 vor fi disponibile pentru copiii de peste 12 ani până în iulie sau august, dar probabil nu va fi disponibil pentru copii cu vârsta sub 11 ani până în noiembrie sau decembrie, cel mai devreme.
Sursă: CNN
Foto: Dreamstime/Daniel Drobik
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.