Cercetarea a fost făcută de către Rethink România în octombrie și noiembrie. Astfel, 36% dintre repondenți ar recomanda prietenilor/colegilor România drept țară în care să trăiești, ei fiind denumiți în continuare “promotori”. Totodată, 40% din persoanele consultate sunt rezervate cu privire la promovarea țării, iar 20% nu și-au spus părerea.
Promotorii nu vorbesc neapărat proactiv sau des despre susținerea României, iar cei rezervați nu își spun neapărat părerea, dacă nu sunt întrebați. Rethink a întocmit un portret-robot al celui care tinde să promoveze țara:
- are între 35 și 54 de ani;
- provine din București sau din mediul rural;
- are studii medii sau superioare, dar nu studii postuniversitare;
- este căsătorit și are copii;
- are venituri peste medie.
În privința calității vieții, 72% din promotorii țării sunt de părere că duc o viață bună sau foarte bună. Media după analizarea tuturor răspunsurilor (1.017) este de 60%
“Pentru promotori, nivelul de siguranță și perspectivele bune pentru a crește un copil sunt pilonii cei mai solizi ai României ca țară unde să trăiești. Punctele nevralgice rămân aceleași: mediul, educație și șansele în antreprenoriat. Totuși, promotorii reușesc să le vadă și pe acestea într-o lumină mai bună decât marea masă“, se arată în studiu.
Dintre cei care aleg să promoveze România, 74% nu iau în calcul să emigreze, iar 6% dintre ei spun că ar pleca din țară pentru muncă sau studii, dar cei mai mulți s-ar întoarce după câțiva ani. În final, 40% dintre cei intervievați ar recomanda produsele și serviciile de proveniență din România, 25% ar fi rezervați, în timp ce 34% ar fi neutri.
“Promotorii României pot avea un impact disproporţionat asupra economiei datorită faptului că sunt promotori activi ai produselor şi serviciilor fabricate în România. Îmbunătăţind calitatea vieţii în România, creştem şi puterea economiei, accelerând astfel un cerc virtuos”, a declarat Dragoş Anastasiu, preşedinte Rethink România.
La cercetare au participat 1.017 cetățeni cu vârste între 16 și 65 de ani, iar marja de eroare a fost de 3,1%.
Studiul integral:
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.