Potrivit agenției de presă TASS, legea are ca scop conservarea flotei de avioane străine folosite de operatorii ruși și buna funcționare a sectorului aviației civile, ca răspuns la sancțiunile impuse de țările occidentale.
În baza noii legislații, companiile aeriene rusești își pot înregistra dreptul de proprietate asupra avioanelor pe care le-au contractat prin leasing de la constructori din afara țării. Cele mai multe aparate de zbor din flota comercială a Rusiei sunt de fabricație Airbus (Franța) și Boeing (SUA).
Săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a inițiat acest demers legislativ, care prevede că un contract de închiriere între operatorii ruși de zboruri și constructorii străini poate fi reziliat numai cu acordul Consiliului rusesc al Aviației. În absența avizului, operatorii au fost abilitați să își treacă în proprietate aeronavele.
Firmele europene care au dat în leasing avioane operatorilor ruși mai pot până pe 28 martie să rezilieze contractele, în baza noii legislații la nivelul UE impuse prin sancțiunile împotriva Federației Ruse. Producătorii europeni nu mai pot să încheie noi contracte cu entități rusești și nici să le furnizeze piese de schimb. De altfel, și China a anunțat că, momentan, nu va mai livra Rusiei componente pentru avioane.
Surse alternative: Reuters, TASS
Sursa foto: Natalia Volkova | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.