Președintele Renault a anunțat o strategie de creștere a reducerilor de costuri cu 50%, de la 2 miliarde de euro la 3 miliarde de euro, până în 2025, prin reducerea cu 25% a capacității de producție de la 4 milioane de mașini pe an, la doar 3,1 milioane de mașini pe an. Acțiunile producătorului auto francez au scăzut joi cu până la 3%, după ce a anunțat că va renunța la ținte de venituri și cote de piață și se va concentra doar pe marjele operaționale, fluxul de numerar și rentabilitatea investițiilor. Ulterior, cotația acțiunilor a revenit.
Pentru Renault, pandemia a venit în cel mai nepotrivit moment, compania înregistrând în 2018 prima pierdere din ultimii zece ani. A primit un împrumut condiționat, de 5 miliarde de euro, de la guvernul francez, și a stabilit un plan inițial de reducere a costurilor de 2 miliarde de euro, care include o reducere de 15 mii de locuri de muncă, aproape o treime dintre el fiind în Franța.
Renault va reduce numărul de “platforme” – baza pentru fiecare model, de la șase la trei, iar numărul variantelor de motorizare va fi redus de la opt la patru.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.