Potrivit ANPC, platforma eMAG a fost amendată pentru modul în care a afișat prețurile în timpul promoțiilor Black Friday.
Concret, transmit inspectorii, pe pagina de prezentare a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i), apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“. Astfel, nu există nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii) și nici data de început a acesteia.
“Din analiza prezentată de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în ultimele 30 de zile anterioare reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii”, mai menționează Protecția Consumatorului.
Update, reacția eMag: “Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG.De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile.
În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturi. Considerăm că eforturile autorităților de a susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți.”
Săptămâna trecută, ANPC a amendat și Altex pentru practici similare, tot cu 50 de mii de lei. Ulterior, au mai fost verificate și amendate și alte platforme, precum Media Galaxy, Flanco și Elefant.ro.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.