Platforma de streaming a anunțat că a pierdut aproximativ 200 de mii de abonați în primele trei luni ale acestui an față de finalul lui 2021, mult sub așteptări, în condițiile în care compania se aștepta la o creștere a numărului de abonați cu 2,5 milioane. Netflix și-a suspendat activitatea din Rusia ca răspuns la invadarea Ucrainei și a pierdut astfel peste 700 de mii de membri. Platforma are în prezent 226 de milioane de utilizatori plătitori de abonament.
În Marea Britanie, potrivit unui raport al firmei de analiză a datelor și consultanță de brand Kantar Group, peste 1,5 milioane de utilizatori ai Netflix au renunțat la abonament în primul trimestru al acestui an. Jumătate dintre aceștia, pe fondul unui trai mai scump și în încercarea de a diminua cheltuielile lunare cât mai mult posibil.
Acțiunile Netflix au scăzut cu 26% după anunțul de marți, iar compania a pierdut aproximativ 40 de miliarde de dolari din valoarea pe piața bursieră. Platforma de streaming a avertizat în luna ianuarie că rata de creștere a numărului de abonați va fi mai slabă în perioada următoare, iar de atunci a pierdut aproximativ jumătate din valoare.
Totodată, ultimele rezultate trimestriale determină Netflix să ia în considerare adoptarea unor noi tactici și oferte, printre care implementarea unui abonament la preț mai redus, dar cu reclame, după succesul celorlalte platforme de streaming cu care concurează, precum HBO Max și Disney+.
“Cei care au folosit Netflix știu că sunt împotriva complexității publicității și că sunt un fan al simplității unui abonament. Dar, oricât de fan înfocat al acestui lucru aș putea fi, sunt un fan mai mare al alegerii consumatorilor”, a declarat directorul executiv al platformei de streaming, Reed Hastings.
Acesta le-a transmis investitorilor că pandemia a “creat mult zgomot”, acest lucru îngreunând eforturile companiei de a interpreta creșterea și descreșterea afacerii, din ultimii doi ani. Directorul executiv al Netflix spune acum că aceste rezultate sunt urmarea unei combinații între concurență și numărul de conturi care distribuie parolele pentru a putea fi folosite de mai mulți utilizatori.
“Netflix se confruntă acum cu o combinație între saturație, inflație, prețuri mai mari, războiul din Ucraina și concurență. Nu cred că vreunul dintre noi se aștepta ca toate acestea să se întâmple simultan”, a declarat Michael Pachter, analist la firma de investiții Wedbush.
Totuși, veniturile Netflix în primul trimestru din 2022 au crescut cu 10%, la 7,87 miliarde de dolari, însă sub previziunile Wall Street.
Surse alternative: Reuters, Sky News
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.