”Analizăm cazurile și cu autoritățile europene, motiv pentru care am decis să amânăm proactiv lansarea serului pe acest continent”, au mai spus oficialii companiei într-un comunicat de presă. Compania farmaceutică amintește că Centrul american de Control al Bolilor și Autoritatea pentru Alimentație și Medicamente a recomandat oprirea inoculării cu serul său.
”Siguranța și bunăstarea persoanelor care folosesc produsele noastre reprezintă prioritatea noastră numărul unu. Suntem conștienți de o tulburare extrem de rară care implică persoane cu cheaguri de sânge în combinație cu trombocite scăzute la un număr mic de persoane care au primit vaccinul nostru COVID-19”, au precizat reprezentanții Johnson&Johnson.
În prezent, autoritățile sanitare analizează dacă există legătură între apariția a șase cazuri de tromboze după vaccinare. În total, în SUA au fost administrate 6,8 milioane de doze din acest vaccin.
Primele doze de vaccin Johnson&Johnson, circa 60 de mii, ar trebui să ajungă în România pe 15 aprilie, dar coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță a declarat că se așteaptă precizări de la Agenţia Europeană a Medicamentului cu privire la legătura dintre acest ser şi evenimente trombotice post-imunizare. “Am văzut această recomandare în cursul zilei de astăzi. Aşteptăm, pe bună dreptate, o precizare de la Agenţia Europeană a Medicamentului şi dacă va fi nevoie să nu demarăm încă utilizarea acestui tip de vaccin putem să facem acest lucru, avem capacitatea de stocare, nu ne forţează nimeni să începem atâta timp cât nu avem suficiente date de siguranţă”, a declarat Valeriu Gheorghiţă.
Johnson & Johnson ar fi trebuit să-și înceapă livrările în Europa la începutul lunii aprilie, dar a întârziat lansarea din cauza problemelor de producție. Compania americană se angajase să livreze 55 milioane de doze către UE până la sfârșitul lunii iunie și alte 120 de milioane în al treilea trimestru.
Sursa: Johnson & Johnson
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.