Institutul Național de Statistică arată că înmatriculările noi de vehicule pentru transport marfă au suferit o scădere similară, de -17,1%, în intervalul respectiv.
- În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, mopedele și motocicletele au suferit o scădere de -35%, autobuzele și microbuzele – 20%, iar autoturismele -16%;
- În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, pentru mopede și motociclete s-a înregistrat o scădere de -43%, pentru autobuze și microbuze -30%, iar pentru autoturisme – 21%;
- În privința înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, pentru autocamioane, pierderea a fost de -20%, pentru remorci și semiremorci de -15%, iar pentru autotractoare de -5,3%;
- În privința Înmatriculărilor noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor, autotractoarele au câștigat +52%, remorcile și semiremorcile au pierdut -7%, iar autocamioanele -0,8%.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
”Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro”, se mai arată în comunicatul INS.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.