Pentru creșterea pe termen lung, IMM-urile au nevoie de strategii bine definite. Atragerea și păstrarea talentelor sunt elementele cheie pentru succesul întreprinderilor mici și mijlocii, care ar trebui să ofere angajaților avantaje extrasalariale atractive.
Rolul IMM-urilor în economie este unul esențial, lucru confirmat, de altfel, și de statistici: companiile mici și mijlocii au înregistrat, în 2022, 64,2% din profitul total raportat de mediul privat în România, respectiv 75,9% din numărul total de angajați ai firmelor române, conform datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Cu toate acestea, pentru a-și crește eficiența și a deveni competitive la nivel european, IMM-urile românești au nevoie să adopte noi tehnologii într-un ritm mult mai alert și să își crească gradul de digitalizare, subliniază experții financiari. Avantajele digitalizării sunt multiple, incluzând un grad mai mare de transparentizare, o simplificare a business-ului, o utilizare mult mai eficientă a resurselor și nu numai. Deși sunt conștiente de beneficii, companiile mici și mijlocii întâmpină probleme și percep procesele de digitalizare drept o provocare: conform unei analize realizate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, de exemplu, 53% dintre IMM-uri declară că există bariere semnificative în calea digitalizării, situându-se sub media europeană.
Pentru a putea depăși provocările resimțite și a demara procese inovatoare, care să corespundă cu adevărat nevoilor lor, este evident că IMM-urile românești au nevoie de expertiza specialiștilor conectați la tendințe și tehnologii emergente. Iar pentru a atrage cele mai bune talente, companiile mici și mijlocii trebuie să ofere nu doar salarii corespunzătoare, ci să asigure și pachete de beneficii extrasalariale competitive, comparabile cu cele din multinaționale.
”Datele ne arată că beneficiile extrasalariale medicale, așa cum sunt abonamentele, se află în topul preferințelor angajaților români, indiferent de compania în care lucrează sau de domeniul în care activează. Prin urmare, considerăm că ele trebuie să se regăsească în orice ofertă salarială competitivă, cu atât mai mult atunci când vorbim de domenii unde nevoia de specialiști este acută, de exemplu domeniul IT. IMM-urile trebuie să devină la fel de atractive ca o multinațională, din punctul de vedere al pachetului oferit candidaților”, explică Andreea Minuță, Director Executiv, Divizia de abonamente REGINA MARIA, unul dintre cei mai mari jucători din piața privată de sănătate, care gestionează un portofoliu de peste 830.000 de abonamente medicale și aproape 12.000 de companii.
Din fericire, companiile mici și mijlocii au devenit, treptat, conștiente de acest aspect, relevă datele rețelei de sănătate. Numărul IMM-urilor partenere REGINA MARIA care oferă abonamente medicale s-a triplat în ultimii 3 ani și, mai mult decât atât, acestea achiziționează din ce în ce mai des abonamente medicale complexe, cu mai multe servicii, inclusiv pentru membrii de familie ai angajaților lor.
Prin extinderea constantă a serviciilor disponibile prin abonamentele medicale și dezvoltarea de pachete adaptate nevoilor lor, REGINA MARIA sprijină IMM-urile în atragerea și reținerea celor mai buni specialiști. Tocmai de aceea, în această perioadă, rețeaua de sănătate desfășoară o reducere de 20% la toată gama de abonamente Partener, cu prețuri începând de la 16 euro/angajat la abonamentul medical Partener Premium, pentru companii cu până la 50 de angajați. Află toate detaliile aici.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.