Acest mijloc de transport în comun ar compensa 330 de tone de CO2 emise într-un an de zile de un tren cu propulsie diesel, spun cele două companii, într-un comunicat de presă comun.
Siemens, firmă de inginerie, a anunțat că testele vor începe în 2024 și vor dura un an de zile. Mireo Plus H va face legătura între trei orașe din landul Baden-Württemberg, rută deservită în prezent de un tren diesel.
Deutsche Bahn administrează peste 33 de mii de kilometri de cale ferată, din care 40% nu sunt electrificați. Pe aceste linii regionale circulă circa 1.300 de trenuri diesel, pe care operatorul urmărește să le scoată din circulație în următorii 30 de ani.
În ultimii doi ani, compania franceză Alstom a testat un tren cu propulsie cu hidrogen în nordul Germaniei și a lansat câteva linii și în Austria. Siemens a vrut să cumpere Alstom în 2019, dar autoritățile europene de reglementare s-au opus, considerând că fuziunea ar afecta concurența pe piața trenurilor de mare viteză și cea a sistemelor de semnalizare pe căile ferate.
Sursa: CNN, Reuters, comunicat Siemens.
Sursa foto: Siemens.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.