Eurodeputații care lucrează la două proiecte de reglementări digitale (Legea serviciilor digitale și cea a piețelor digitale) au declarat pentru Financial Times că acestea ar putea fi modificate pe măsură ce vor trece prin parlamentul UE, pentru a include aspecte ale reformelor australiene, forțând companiile Big Tech să plătească pentru știri.
Google și Facebook și-au intensificat eforturile pentru a ajunge la acorduri de licențiere pentru știri în Europa, în baza unei legislații votate în 2019, dar acest regim este unul slab, comparativ cu ceea ce planifică Australia, unde se preconizează că vor fi obligate să plătească pentru traficul (implicit și publicitatea încasată) din știrile postate și citite. Google a amenințat că știrile din Australia nu vor mai apărea în motorul său de căutare dacă nouă legislație va fi adoptată, iar Facebook a avertizat, de asemenea, că va opri utilizatorii din Australia să distribuie știri.
Financial Times observă însă că, deși sprijinul pentru măsurile în stil australian este în creștere, deputații europeni sunt destul de divizați în privința vitezei cu care ar trebui adopătate aceste modificări
Google a comunicat pentru FT că “suntem dispuși să plătim pentru a susține în continuare jurnalismul și facem asta în întreaga lume.” Compania preferă să contracteze însă direct cu editorii drepturi de licențiere pe actuala legislație, conștientă că o modificare a legislației le-ar da acestora o putere semnificativ mai mare de negociere.
Sursă: Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.