Dacă Departamentul de Justiție va găsi vinovată Google de practici anticoncurențiale și va decide divizarea sa, Apple poate fi nevoită să găsească o alternativă pentru motoarele de căutare, cum ar fi dezvoltarea unuia propriu. Un pas în acest sens a fost făcut de producătorul american de telefoane și în 2018, când l-a angajat pe John Giannandrea, fostul director de cercetare al Google, să lucreze la sistemele de Inteligență Artificială (AI).
În septembrie, prin lansarea iOS 14, Apple a introdus o fereastră specială (widget) amplasată pe ecranul de meniu al telefonului, prin care se pot căuta informații fără a mai fi nevoie de Google. Spre exemplu, dacă utilizatorul folosește fereastra pentru a căuta informații despre pisici și accesează unul dintre rezultate, va fi redirecționat direct către un anumit site, fără ca procesul de căutare să mai implice accesarea motorului de căutare Google.
Funcția înseamnă un pas înainte pentru crearea unui motor de căutare propriu Apple, potrivit Financial Times.
Google a fost motorul de căutare prestabilit pe iPhone-uri în ultimii zece ani. Departamentul pentru Justiție al SUA are informații că cele două entități s-au înțeles pentru acest lucru: pentru că utilizatorii Apple asigură jumătate din traficul pe Google din SUA, Apple a fost răsplătită cu sume între 8 și 12 miliarde de dolari pe an.
Surse alternative: Financial Times, BusinessInsider, Forbes
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.