Facebook a promis că acest concept nu va fi construit de o singură companie. În luna septembrie, gigantul tehnologic a investit aproximativ 50 de milioane de dolari în finanțarea unor companii non-profit care vor contribui la construirea responsabilă a metaversului. Printre grupurile care vor contribui la dezvoltarea conceptului se numără Epic Games sau Roblox Corp. Nu este foarte clar de ce are Facebook nevoie de 10 mii de oameni din țările UE, dar termenul de cinci ani oferă mai degrabă sugestia că proiectul este încă departe de o lansare globală.
Sub denumirea de “Metaverse”, Facebook a spus că vrea să creeze un univers de realitate virtuală ce ar urma să simuleze interacțiunea directă între persoane aflate la distanță, la fel ca pe platforma de socializare, dar nu prin text sau imagine ci prin recrearea realității cu ajutorul căștilor VR.
Șeful Facebook, Mark Zuckerberg a spus la un moment dat că proiectul Metaverse a devenit o prioritate pentru gigantul tehnologic.
“Metaversul are potențialul de a debloca accesul la oportunități inovative, sociale și economice. Cetățenii europeni pentru care oferim locurile de muncă vor dezvolta acest concept chiar de la început”, a postat Facebook pe blogul companiei, adăugând că investiția în Europa este sprijinită de mult avantaje, precum accesul la o piață largă, universități de primă clasă și forță de muncă talentată.
În iulie, compania a lansat un test al universului virtual unde mai mulți utilizatori ai setului de ochelari de realitate virtuală a Facebook, Oculus Quest 2, au participat la întâlniri virtuale sub forma unor caractere care simulau înfățișarea reală a fiecărui participant. Cu toate acestea, compania a precizat că proiectulva fi finalizat peste 10 sau chiar 15 ani.
Unii critici sunt de părere că noul concept dezvoltat de Facebook este menit să restabilească reputația companiei și pentru a distrage atenția de la seria de scandaluri din ultimele luni.
Surse alternative: Reuters, BBC
Sursa Foto: Wave Break Media Ltd / Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.