Aproape jumătate (45%) dintre românii cu vârste cuprinse între 16 – 74 de ani care folosesc internetul au accesat și serviciul de plasare a cumpărăturilor online, în lunile de dinaintea declanșării pandemiei. Este cea mai mică proporție după cea a bulgarilor (42%) și mult sub media UE de 72%.
Totuși, raportat la statisticile din 2015, popularitatea acestui comportament de cumpărător a cunoscut în România cea mai mare creștere din toate statele membre UE, cu 27 de puncte procentuale.
Piața cumpărăturilor online a mai crescut semnificativ în Cehia și Croația (+25 de puncte procentuale), dar și Ungaria (+23 de puncte procentuale). Spre comparație cu datele din 2015, numărul persoanelor care au accesat servicii de comerț electronic a crescut în toate țările, iar media blocului comunitar a crescut cu 10 puncte procentuale.
Cei mai activi în privința cumpărăturilor plasate prin Internet au fost olandezii (91% din totalul persoanelor cu vârste între 16 și 74 de ani), fiind urmați de danezi (90%) și germani (87%).
Cele mai populare obiecte cumpărate pe internet au fost hainele și articolele sportive (64% dintre cetățeni UE care au folosit Internetul au cumpărat aceste articole), fiind urmate de achiziția de abonamente la serviciile de streaming (32%), comenzi de mâncare (29%) sau cumpărarea de mobilă, accesorii pentru casă și produse de grădinărit (28).
Eurostat a desfășurat un sondaj în rândul locuitorilor țărilor UE, în perioada aprilie 2019 – martie 2020, adică înainte ca majoritatea statelor să intre în carantină și să închidă magazinele și mall-urile.
Sursa: Eurostat.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.