Insula de 2,6 kilometri pătrați, numită Lynetteholm, va fi legată de țărm prin șosele, tuneluri și o linie de metrou, și va putea găzdui până la 35 de mii de oameni. Construcția este plănuită să înceapă spre finalul anului și se estimează că va costa peste 2,5 miliarde de euro.
Planurile includ construirea unui baraj în jurul insulei, cu scopul de a proteja portul de creșterea nivelului mării, determinată de schimbările climatice și de furtuni. Dacă construcția va merge conform planului, majoritatea fundației ar trebui să fie gata până în 2035, obiectivul fiind de a finaliza proiectul până în 2070.
Totuși, grupurile de mediu au intentat un proces împotriva construirii insulei Lynetteholm, la Curtea Europeană de Justiție, astfel că proiectul riscă să fie blocat. Preocupările acestora au în vedere transportarea materialelor prin oraș, de către un număr uriaș de vehicule. Ecologiștii estimează că autocamioanele vor face până la 350 de drumuri pe zi prin Copenhaga pentru a livra materialele necesare.
De asemenea, construirea insulei ar necesita aproape 80 de milioane de tone de pământ. Mai există îngrijorări și în ceea ce privește mișcarea sedimentelor din mare și posibilul impact asupra ecosistemelor și a calității apei.
Carina Christensen, șefa asociației pentru transportul rutier de mărfuri (IDT), a declarat că există o opțiune de transport mai “ecologică” pentru livrarea materialelor, dar că va necesita aprobarea din partea guvernului. „Camioanele electrice, de exemplu, vor elimina emisiile de CO2 și vor reduce zgomotul, dar în schimb vor costa mai mult și vor avea nevoie să facă un număr mai mare de drumuri pentru a livra materialele necesare”, a spus Christensen.
Sursă: BBC, The Local Denmark
Foto: Denmark Government
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.