Astfel, Honda a nunțat că va vinde cu 100 de mii de unități mai puțin decât prognoza, adică un total de 4,5 milioane, în timp ce Nissan și-a redus obiectivul cu 150 de mii de vehicule, până la 4 milioane. Cele două grupuri sunt al doilea, respectiv al treilea cel mai mare producător auto din Japonia.
“Modelele populare care se vând bine au fost puternic afectate de lipsa semiconductoarelor”, a declarat Seiji Kuraishi, directorul Honda, în timpul unei conferințe de presă: „A fost necesar să schimbăm și să ajustăm planurile de producție. Dar asta nu a fost suficient”, a adăugat el.
Nissan a declarat că va reduce și producția pentru popularul Note hibrid de nouă generație, la uzina Oppama din Kanagawa. De asemenea, efectuează ajustări de producție pe termen scurt și în America de Nord, ce presupun oprirea producției timp de trei zile la instalația din Canton, Mississippi: „Atenuăm impactul cauzat de lipsa semiconductoarelor și facem tot posibilul pentru a minimiza impactul negativ”, a declarat directorul Nissan, Makoto Uchida.
Producătorii asiatici de cipuri, inclusiv Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, au decis să-și extindă capacitatea de producție pentru a compensa lipsa stocurilor, dar au precizat că mai au nevoie de timp.
Industria auto mondială se confruntă cu o lipsă de cipuri și semiconductori de la sfârșitul anului trecut, care a fost, în unele cazuri, accentuate de sancțiunile impuse de administrația Trump asupra fabricilor de cipuri chineze.
Luna trecută, Ford, Toyota și Fiat Chrysler și-au redus producția de mașini, tot din cauza penuriei de cipuri. De asemenea, și uzinele Dacia din România și Maroc și-au suspendat producția pentru mai multe zile, în această săptămână, tot din lipsa cipurilor.
Sursa: Reuters.
Sursa foto: Frank Albrecht//Unsplash.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.