Trenul, conceput și construit în orașul costier Qingdao, folosește forța electromagnetică pentru a pluti deasupra șinelor, fără să aibă loc un contact între tren și șine. China utilizează această tehnologie de aproape două decenii, dar la un nivel foarte limitat. În Shanghai există deja un tren maglev pentru călătorii scurte, care pornește dintr-unul dintre aeroporturile sale către oraș.
Deși nu există linii de tip maglev în interiorul orașelor sau al provinciilor din China, care ar beneficia de viteza mai rapidă a trenurilor, unele orașe precum Shanghai și Chengdu au început cercetările pentru construirea unor căi de transport de acest fel.
La viteza de 600 km/h, ar dura doar două ore și jumătate pentru a călători din Beijing în Shanghai, adică peste 1000 de km. Prin comparație, călătoria durează și trei ore cu avionul, în funcție de fiecare zbor, și cinci ore și jumătate cu un tren de mare viteză.
Nu doar China intenționează să introducă astfel de mijloace de transport. Țări precum Japonia și Germania vor, de asemenea, să construiască căi ferate maglev, dar costurile și incompatibilitatea cu infrastructura actuală rămân obstacole în implementarea și dezvoltarea rapidă a acestei tehnologii.
Sursă: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.