CFR Infrastructură anunță că valoarea proiectului se ridică la 2,9 miliarde de lei, bani acoperiți prin Planul Național de Redresare și Reziliență. În următoarele șase luni are loc etapa de proiectare, iar în următorii trei ani vor avea loc lucrările.
Astfel, lotul 1 reprezintă secțiunea Cluj-Aghireș (1,5 miliarde de lei), iar lotul 2 Aghireș-Poieni (1,4 miliarde de lei). Compania susține că din 2025, trenurile de călători vor putea circula și cu 160 de km/h. La finalul investiției, și viteza maximă pentru trenurile de marfă va ajunge teoretic la 120 de kilometri pe oră. Potrivit CFR, aceste lucrări fac parte dintr-un obiectiv mai amplu, de electrificare și reabilitare a liniei ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Pe lângă linia ferată, vor mai fi modernizate clădirile stațiilor de călători, stațiile (inclusive haltele), terasamentele, podețele, instalațiile electrice sau echipamentul de telecomunicații. CFR precizează că termenul limită pentru primirea ofertelor este 14 februarie.
Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.
Sursa: CFR
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.