Suma cerută de autoritățile egiptene este o estimare aproximativă a pierderilor cauzate de taxele de tranzit, daunele căii navigabile în timpul eforturilor de eliberare a navei, dar și costul echipamentelor și al forței de muncă, a declarat directorul executiv al Autorității Canalului Suez, Osama Rabie, pentru presa locală, fără a preciza cui ar putea solicita aceste plăți.
Compania taiwaneză Evergreen Marine Corp, proprietara navei Ever Given, a transmis că nu se consideră responsabilă pentru întârzierile mărfurilor pe care le transporta. Reprezentantul companiei în Egipt susține că o dispută financiară între companie și Autoritatea Canalului este puțin probabilă. “În 40 de ani, nu a existat nicio dispută între SCA și Evergreen. Cu toții respectăm regulile”, a declarat acesta.
“Probabilitatea de a fi solicitați să plătim orice despăgubiri este foarte mică”, a declarat președintele Evergreen Marine.
Directorul executiv al Autorității Canalului Suez a precizat că luarea de măsuri legale în această cauză este puțin probabilă. Acesta a adăugat că, până cel târziu sâmbătă, restul de sute de nave care s-au adunat în Canal vor putea traversa și ele.
Reamintim, pe 23 martie, în timpul unui transport din Malaezia spre Rotterdam, nava Evergreen a eșuat într-unul dintre malurile Canalului Suez, blocându-l. La începutul acestei săptămâni, nava a fost eliberată complet din malul canalului, după aproape o săptămână în care a blocat canalul.
Sursa: Bloomberg
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.