Asociația Pro Infrastructură declară că astăzi s-a lansat licitația pentru execuția Autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov în Parteneriat Public Privat (PPP) și arată că este nevoie de competență, flexibilitate și dedicare din partea statului, pentru ca proiectul să fie de succes.

,,Soluția PPP nu este una magică. Ea cere competență, flexibilitate și dedicare. Competență: o analiză tehnică mult peste cea necesară într-un proiect clasic. Flexibilitate: dacă partenerul privat își asumă riscuri ridicate, statul trebuie să fie capabil să le acopere. Dedicare: statul trebuie să monitorizeze investitorul privat dar să îl și ajute să-și ducă la bun sfârșit lucrarea”, spune Pro Infrastructură.

Asociația amintește și de declarațiile premierului Viorica Dăncilă de săptămâna trecută, potrivit cărora ,,nu avem timp să așteptăm după metodele clasice de investiții în infrastructură”: ,,Într-adevăr, folosind exclusiv fonduri europene, România (poate că) va avea o rețea extinsă de autostrăzi prin anul 2050. Problema este că “metodele alternative” (PPP, concesiune sau design-build-operate) necesită un nivel de profesionalism mai ridicat și o pregătire chiar mai solidă a proiectului față de cele “clasice”.

În schimb, autoritățile arată politicianism pur și incompetență crasă. O abordare “vine privatul, își ia toate riscurile”, încercată deja de trei ori până acum pe A3 Comarnic-Brașov, va duce la încă un eșec și timp pierdut”.

Pro Infrastructură mai spune că ,,trimiterea la plimbare a experților Băncii Mondiale și alegerea Comisiei de Prognoză (o instituție fără atribuții și experiență în infrastructura de transport) este mai degrabă o glumă proastă și o bătaie de joc” și oferă două recomandări premierului: ,,să crească competența, flexibilitatea și dedicarea oamenilor din minister și companiile de stat. Șeful actual al CNAIR, Narcis Neaga, este cel care a ratat, într-o formă sau alta, toate cele trei încercări anterioare de implementare a acestei autostrăzi prin concesiune și să înceapă proiecte PPP care sunt mai ușor de finanțat și au risc mai mic pentru a crește încrederea investitorilor și pentru a dezvolta capacitățile statului în domeniu. De exemplu, porturi, aeroporturi sau terminale multi-modale”.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday