Potrivit raportului, în ciuda menținerii măsurilor restrictive impuse în contextul pandemiei, piața rezidențială s-a menținut, în T1 din 2021, pe o traiectorie ascendentă din punctul de vedere al prețurilor solicitate de către vânzătorii de locuințe.
- Prețul mediu pentru apartamente și case s-a majorat cu 2,2% în primul trimestru din 2021 față de trimestrul anterior, dar ritmul anual de creștere a prețurilor a încetinit din cauza scăderii cererii si a majorării ofertei existente.
- Tendința de scădere a prețurilor locuințelor s-a manifestat strict pe parcursul stării de urgență, după care acestea au cunoscut un trimestru de stabilizare, iar, apoi, șase luni de creștere.
- Toate cele 11 orașe mari (cu peste 200.000 de locuitori) monitorizate de Imobiliare au înregistrat, în primul trimestru din 2021, majorări ale prețului mediu solicitat la vânzarea unui apartament.
- Cel mai semnificativ avans trimestrial a fost consemnat de Galați (+3,2%, până la 1.000 de euro pe metru pătrat util), urmat de Brașov (+3,1%, până la 1.260 de euro pe metru pătrat), Oradea (+2,8%, până la 1.090 de euro pe metru pătrat), Brăila (+2,5%, până la 890 de euro pe metru pătrat), Ploiești (+2,3%, până la 960 de euro pe metru pătrat), Constanța (+2,1%, până la 1.280 de euro pe metru pătrat), Cluj-Napoca (+1,9%, până la 1.850 de euro pe metru pătrat util), Craiova (+1,6%, până la 1.200 de euro pe metru pătrat), Timișoara (+1,3%, până la 1.290 de euro pe metru pătrat), Iași (+1,3%, până la 1.090 de euro pe metru pătrat) și București (+0,4%, până la 1.480 de euro pe metru pătrat).
- Cererea pentru proprietăți rezidențiale (apartamente și case disponibile spre vânzare) s-a situat, trimestrul trecut, la un nivel mai scăzut comparativ cu perioada similară din 2020 – adică înainte de declanșarea epidemiei.
- Pe parcursul ultimelor 12 luni, toate cele șase mari orașe analizate au consemnat majorări ale ofertei rezidențiale de pe piață. Cel mai mare avans a avut loc în București (14,2%), unde au fost scoase la vânzare, trimestrul trecut, 7.550 de proprietăți rezidențiale. O creștere similară a fost resimțită la Constanța (14%) unde în ianuarie-martie s-a ajuns la un total de 1.160 de anunțuri.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.