The Guardian analizează motivele pentru care economia Marii Britanii a înregistrat, în Trimestrul II, cel mai mare declin dintre țările G7.
- Sincronizare. Alte țări, cum ar fi Spania, Italia și Franța au închis activitatea firmelor, prin impunerea carantinei, mai repede decât Marea Britanie, ceea ce a făcut ca impactul să se vadă mai mult în primul trimestru și mai puțin în al doilea.
- Necesitatea unei carantine mai stricte. Având o reacție lentă la începutul pandemiei, Regatul Unit s-a văzut obligat să mențină restricții dure pentru mai mult timp decât majoritatea celorlalte țări din vestul Europei.
- Închiderea școlilor. Decizia de a închide școlile a făcut ca mulți părinți care muncesc (8% dintre angajați după unele estimări) să fie nevoiți să stea acasă. Deși a închis școlile mai târziu, Marea Britanie a fost nevoită apoi să le țină închise mai mult timp, în timp ce în alte țări ele s-au redeschis înaintea vacanței de vară. Absența activității părinților care au stat acasă cu copiii se vede în scăderea economiei, chiar dacă ei au primit plăți integrale sau parțiale din salariul lor.
- Structura economiei. Sectorul serviciilor are o pondere importantă în structura economiei Marii Britanii, dar și în alte țări europene este la fel. Diferența o fac serviciile financiare și numărul celor ocupați în acest sector, cu o pondere mai mare și în consumul populației, dar cu alte obiceiuri de consum. Măsurile de izolare au dus la scăderea cu 20% a serviciilor pentru populație, mai ales prin prăbușirea cheltuielilor în domenii precum cinematografe, divertisment, restaurante și hoteluri. Acestea fac 13% din economia britanică, comparativ cu 11% în SUA și 10% în zona euro.
- Factorul Spaimă. Sondajele au arătat că englezii sunt mai speriați de Covid-19 decât cetățenii altor țări. Oficialii cred că acest lucru ar fi putut întârzia revenirea la muncă, chiar și după ridicarea treptată a restricțiilor, în mai și iunie.
Surse alternative: The Guardian, Oficiul britanic de Statistică
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.