Producătorul european de avioane susține că prima nava comercială cu zero emisii va putea zbura începând din 2035. Toate conceptele se bazează pe hidrogen ca sursă de putere principală.
„În urmă cu cinci ani în urmă, propulsia cu hidrogen nu era nici măcar pe radarul nostru ca o cale viabilă tehnologică de reducere a emisiilor”, a declarat Glenn Llewellyn, vicepreședinte Airbus. „Dar datele convingătoare din alte industrii de transport au schimbat rapid toate acestea. Astăzi, suntem entuziasmați de potențialul incredibil pe care hidrogenul îl oferă aviației în ceea ce privește reducerea emisiilor”, a mai adăugat acesta.
Cele trei concepte, prezentate sub denumirea ZEROe, sunt:
Un design turbofan (120-200 de pasageri) cu o autonomie de peste 2.000 de mile marine, capabil să efectueze zboruri transcontinentale și alimentat de două motoare hibrid turbină-gaz care funcționează pe hidrogen prin combustie. Hidrogenul lichid va fi stocat și distribuit prin rezervoare plasate în spatele unui perete etanș.
Un design turboprop (până la 100 de pasageri), similar cu turbofan, care utilizează motoare turbopropulsor, în locul unora cu turboventilatoare, de asemenea susținute de combustie de hidrogen în motoare modificate gaz-turbină, capabile să efectueze zboruri de mai mult de 1.000 de mile nautice. Este destinat călătoriilor mai scurte.
Un design fuziune aripi/corp care poate transportat până la două sute de pasageri, în care aripile fuzionează cu corpul aeronavei. Are o autonomie de zbor similară cu conceptul turbofan (2.000 de mile marine). Fuzelajul excepțional de lat oferă multiple opțiuni pentru depozitarea și distribuirea hidrogenului și pentru dispunerea cabinei.
Foto: Facebook Aeronews Global.
Surse alternative: Airbus, Aeronews Global.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.