
Financial Times arată că BYD și alți producători auto chinezi conduc “o mini-renaștere a vehiculelor hibride plug-in” în Europa, în timp ce rivalii lor occidentali sunt preocupați de amânarea interdicției de a produce motoare pe benzină și dincolo de anul 2035. Spre deosebire de tehnologia mild sau full hibryd, mașinile plug-in hibrid (PHEV) se încarcă la priză și au o autonomie electrică de 50-100 de km.
“Pentru producătorii auto tradiționali, acesta este un segment în care își pot valorifica avantajul competitiv în materia motoarelor tradiționale (termice) împotriva rivalilor chinezi, care sunt mult înaintea lor în privința tehnologiei și accesibilității vehiculelor electrice (EV). Cu toate acestea, industria auto europeană s-ar putea să fi pierdut deja războiul înainte ca acesta să înceapă măcar. În timp ce grupurile auto fac lobby intens pentru ca Bruxelles-ul să relaxeze interdicția privind producția de motoare pe benzină din 2035, pentru a permite dezvoltarea pe segmentul PHEV, mărcile chineze încep deja să câștige consumatorii cu modele mai ieftine și cu autonomii mai mari”, arată analiza FT.
Seal U de la BYD a devenit modelul PHEV cel mai bine vândut din Europa, cu o cotă de piață de 5,5% din categorie, în primele nouă luni ale anului 2025. În Marea Britanie, Jaecoo 7 de la Chery, un alt producător chinez, a fost cel mai bine vândut PHEV în august.

Până de curând, Mercedes, BMW și Volvo, care fac mașini mai scumpe, erau și cele care promovau cel mai des modele PHEV. Dar, după ce tarifele europene de până la 45% pentru importurile de vehicule electrice chinezești au intrat în vigoare, anul trecut, producătorii auto chinezi s-au orientat și ei către hibridele plug-in, care nu sunt supuse unor taxe similare.
“Chiar dacă piața s-ar orienta către hibride plug-in, în 2035 Europa tot în mâinile chinezilor ar fi. Astăzi, producătorii auto europeni încă nu reușesc să-i egaleze pe chinezi în ceea ce privește tehnologia PHEV”, a declarat Pedro Pacheco, analist la Gartner.
Deși grupurile de mediu susțin că, având un motor cu combustie și o baterie mare, vehiculele hibride plug-in sunt adesea mai poluante decât se afirmă, pentru că sunt mai grele, iar proprietarii lor neglijează să le înacarce constant bateria, mulți le văd ca pe o opțiune intermediară mai ecologică pentru persoanele care nu sunt pregătite să treacă la vehicule electrice.
În primele nouă luni ale anului, vânzările de vehicule hibride plug-in noi în Europa și Marea Britanie au crescut cu 32% față de anul precedent, ajungând la aproape 920 de mii, comparativ cu o creștere de 25% a vehiculelor pur electrice, care au ajuns la 1,8 milioane de bucăți pe an.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.