Persoane familiarizate cu situația au declarat pentru Financial Times că, în această vară, Spotify își va intensifica strategia de creștere a costurilor la abonamente lunare individuale în țări din toată lumea, cu excepția SUA, unde a mărit deja, anul trecut, costurile pentru abonamentele lunare. În cazul Europei și Americii Latine, utilizatorii vor plăti cu aproximativ un euro mai mult, începând cu luna iunie.

Decizia, subliniază FT, vine pe fondul presiunilor tot mai mari pentru ajustarea prețurilor din partea caselor de discuri, care susțin că abonamentele la muzică au crescut mai lent decât inflația și rămân, în continuare, mai accesibile față de serviciile de streaming video precum Netflix. De asemenea, datele Federației Internaționale a Industriei Fonografice (organizație ce reprezintă interesele industriei muzicale la nivel mondial) arată că ritmul de creștere a industriei muzicale la nivel global a încetinit semnificativ în 2024. Chiar și după ultimele majorări, un abonament Spotify în SUA costă 11,99 dolari pe lună, față de 9,99 dolari la lansarea din urmă cu 14 ani. 

În căutarea unor surse diversificate de creștere a veniturilor, marile companii muzicale promovează conceptul “Streaming 2.0”, care presupune lansarea unor versiuni premium, mai scumpe, ale serviciilor de streaming. Unele platforme de muzică, inclusiv Spotify, iau în calcul posibilitatea de a introduce opțiuni de plată suplimentare pentru acces prioritar la muzică sau chiar bilete la concerte, prin noi abonamente premium sau “super-premium”. 

Analiștii avertizează că reacția consumatorilor la noile prețuri ar putea fi reticentă, după ce au plătit, mai bine de un deceniu, aproximativ 10 dolari pe lună pentru a avea acces nelimitat la muzică.

Spotify a aplicat deja creșteri discrete ale prețurilor în unele țări, inclusiv Olanda și Luxemburg, urmând ca operațiunea să capete amploare, din vară.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday