Sistemul a intrat în vigoare pe 5 ianuarie și funcționează cu ajutorul camerelor de luat vederi, care identifică vehiculul și trimit chitanța printr-o aplicație proprietarului. Cum, nu este nevoie ca nimeni să oprească pentru a plăti, iar taxa este destul de mare, viteza medie, la orele de vârf prin tunelul Holland (care leagă New Jersey de Manhattan), aproape că s-a dublat (la 45 km/h) față de anul trecut. În schimb, viteza la orele de seară pe podul Manhattan, spre Brooklyn, a crescut de la 21 km/h la 37 km/h, potrivit datelor analizate de Financial Times. În acelaași timp, numărul călătorilor din autobuzele publice a crescut ușor, iar acestea circulă și ele mai repede.
Pentru autoturisme taxa este de 9 dolari, dar taxiurile și mașinile de ridesharing plătesc un supliment de încă 1,5 dolari. Pentru motociclete și mopede taxa este 5 dolari, pentru camionete 14 dolari, iar cel mai mult plătesc autobuzele turstice – 21 de dolari. Deși “zona de congestie” nu este foarte mare, raportat la suprafața New York, ea face legătura dintre New Jersey, Brooklin și Queens, prin partea sudică a Manhattan și este vizitată și de turiști, fiind zona emblematică a New York.
Conform Congestion Pricing Tracker, un proiect realizat de doi studenți și care monitorizează timpul de călătorie prin Google Maps, durata transportului prin tunelul Holland a scăzut considerabil. Înainte de introducerea taxei de trafic, aveai nevoie de 20 de minute pentru a traversa tunelul în timpul orelor de vârf. Astfel, viteza prin tunel a crescut cu aproape 50%.
Sursă: Financial Times
Foto: Meinzahn | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.