Pe parcursul anului 2024, vânzările de vehicule electrice și hibride din China au înregistrat o creștere cu 40%, ajungând la aproximativ 11 milioane de unități, pe fondul cererii tot mai mari și al subvențiilor generoase oferite de guvernul chinez.
Creșterea spectaculoasă a fost alimentată de interesul sporit pentru modelele electrice și hibride plug-in (NEV-uri) și de un “război al prețurilor” între producătorii chinezi, care caută să-și consolideze poziția pe o piață competitivă. De asemenea, subvențiile guvernamentale de până la 2.800 de dolari pentru NEV-uri au contribuit semnificativ – peste 60% dintre achizițiile subvenționate au vizat vehicule electrice.
Producătorul auto chinez BYD, care deține o treime din piața chineză, a vândut cele mai multe mașini, peste patru milioane. Veniturile trimestriale ale companiei le-au depășit, pentru prima dată, pe cele ale Tesla în al treilea trimestru al anului trecut.
Exporturile auto din China au crescut cu 25% în 2024, ajungând la 4,8 milioane de unități. Țara și-a menținut astfel poziția de lider mondial în exporturi auto pentru al doilea an consecutiv. Cu toate acestea, analiștii prevăd o încetinire semnificativă în acest an, în special pe piețele europene, unde anchetele privind subvențiile acordate vehiculelor electrice chinezești au dus la încetinirea cererii. Totuși, extinderea programului de subvenții de către guvernul chinez și pentru 2025 ar putea aduce vânzări suplimentare de trei milioane de unități pe piața internă, conform analiștilor de la Deutsche Bank.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.