Financial Times pune în vedere, într-o analiză, că cele mai recente proiecții arată că în 2025, numărul de mașini electrice vândute ar urma să crească cu 20% și să-l depășească pe cel de mașini cu motoare cu combustie. Această situație ar însemna atingerea unui punct de referință, care ar plasa cea mai mare piață auto din lume înaintea altora, cum este cea occidentală.

Mai concret, conform estimărilor de la băncile de investiții UBS și HSBC, precum și de la grupurile de cercetare Morningstar și Wood Mackenzie, în China ar urma să fie cumpărate 12 milioane de autoturisme electrice, anul viitor. Spre comparație, în 2022 s-au vândut 5,9 milioane. În cazul mașinilor “tradiționale”, este anticipată o scădere a volumului de vânzări cu 10%, până la 11 milioane. Pe acest segment, în urmă cu doi ani au fost comercializate 14,8 milioane de unități. 

Pe de altă parte, mai arată FT în analiza sa, vânzările de mașini electrice au încetinit în Europa și în SUA, ceea ce arată tranziția lentă care are loc în occident, dar reflectă și măsurile de scădere a subvențiilor guvernamentale și de creșterea tarifelor la modelele aduse din China. Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei “verzi” la Wood Mackenzie, arată că anul viitor va indica succesul Chinei în dezvoltarea tehnologiei interne și a asigurării lanțurilor de aprovizionare pentru baterii și EV, în ansamblu. Faptul că industria are o dimensiune atât de mare permite costuri de producție mai mici, față de alte regiuni.

Astfel, subliniază FT, deși ritmul de achiziție a autoturismelor electrice a încetinit și în China, față de începutul acestui deceniu, țara își va atinge anul viitor obiectivul care era setat abia pentru 2035. Ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice amenință acum producătorii de top din Germania, Japonia și SUA – cota lor de piață în China a înregistrat un declin, ajungând la 37%, un minim record.

Cu toate acestea, șeful Departamentului chinez de Cercetare în domeniul automobilelor de la banca de investiții UBS, a avertizat că există o anumită incertitudine cu privire la politica economică mai largă a Chinei pentru anul 2025 și a prognozat că piața auto va avea “un început de an slab”, după un final robust în 2024.

Analiză integrală pe Financial Times

Foto: Tomasragina | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday