Intenția declarată a lui Donald Trump este aceea de a elimina subvențiile, acordate sub forma unor credite fiscale, pentru producătorii EV cu pierderi. Majoritatea vehiculelor pe care consumatorii le cumpără nu sunt eligibile pentru subvenția integrală, deoarece multe dintre componentele lor provin din China, dar aceste cerințe nu există pentru vehiculele vândute în leasing. Spre deosebire de Tesla, care preferă vânzarea integrală, ceilalți producători de mașini electrice preferă să le dea în leasing, pentru a beneficia de subvenție, ceea ce înseamnă că, fără acestea, vor trebui fie să crească prețurile, fie să suporte pierderi mari.
Donald Trump a declarat, în iulie, că va pune capăt stimulentelor pentru vehiculele electrice “în prima zi de mandat” și deși asocierea lui Musk cu Trump poate părea ciudată, în realitatea Tesla ar beneficia, pe piața din SUA, de intenția acestuia, prin eliminarea concurenței. De altfel, după alegerea lui Trump, valoarea de piață a Tesla a crescut cu 300 de miliarde de dolari, o cifră care depășește valoarea de piață adunată a Ford, General Motors și Stellantis. În acest timp, valoarea de piață a Tesla a ajuns la o mie de miliarde de dolari, iar averea lui Musk, care deține 13% din acțiunile Tesla a crescut cu 60 de miliarde de dolari.
Musk a fost cel mai mare donator al campaniei lui Donald Trump, cu aproape 200 de milioane de dolari, și va conduce o agenție independentă care ar trebui să facă propuneri de restructurare a administrației federale.
Financial Times arată că o țintă a lui Elon Musk este aprobarea de către viitoarea Administrație Trump a unei reglementări favorabile pentru tehnologia de conducere autonomă. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului din SUA a lansat o investigație împotriva Tesla, luna trecută, după ce au fost raportate patru accidente (dintre care unul mortal) care au avut loc în condiții de vizibilitate slabă, în timp ce funcția de “conducere autonomă completă” a pilotului automat era activată.
În același timp, se așteaptă ca Trump să schimbe reglementările de mediu privind normele de poluare ale mașinilor cu combustie ceea ce ar favoriza Ford față de GM, care a investit mai mult și este mai avansat în trecerea la mașini electrice.
Analiza integrală pe Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.