Tesla pare să își revină după dificultățile din ultimele luni, cauzate în special de îngrijorările privind încetinirea cererii globale pentru mașinile electrice. Compania a raportat că vânzările au crescut cu 6,4% în al treilea trimestru al anului, datorită pieței din China, care a compensat cererea slabă din Europa. Tesla a comercializat 462.890 în perioada iulie-septembrie și și-a păstrat astfel poziția de principal producător de vehicule electrice. 

Veniturile Tesla au crescut cu 8%, în al treilea trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 25,2 miliarde de dolari, datorită vânzărilor de vehicule (+2%), a activităților de generare și stocare de energie (+52) și a rețelei de superchargers (+29%). Cheltuielile operaționale au scăzut cu 6%, după ce compania a desființat circa 14 mii de locuri de muncă. 

Marja de profit din vânzările de vehicule a crescut la 17%, de la 14,6% în trimestrul precedent. După raportarea rezultatelor financiare, acțiuni Tesla au crescut cu 12%, dar sunt încă la jumătatea din valoarea maximă atinsă în noiembrie 2021. Tesla este cel mai valoros producător de automobile la nivel mondial, cu o valoare de piață de 669 de miliarde de dolari.

Elon Musk, directorul executiv al Tesla, estimează că vânzările ar putea crește cu 20-30% anul viitor, datorită reducerilor de preț și a noilor tehnologii și produse, precum Cybercab (robotaxi-ul).

Surse: FT, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday