Tesla pare să își revină după dificultățile din ultimele luni, cauzate în special de îngrijorările privind încetinirea cererii globale pentru mașinile electrice. Compania a raportat că vânzările au crescut cu 6,4% în al treilea trimestru al anului, datorită pieței din China, care a compensat cererea slabă din Europa. Tesla a comercializat 462.890 în perioada iulie-septembrie și și-a păstrat astfel poziția de principal producător de vehicule electrice.
Veniturile Tesla au crescut cu 8%, în al treilea trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 25,2 miliarde de dolari, datorită vânzărilor de vehicule (+2%), a activităților de generare și stocare de energie (+52) și a rețelei de superchargers (+29%). Cheltuielile operaționale au scăzut cu 6%, după ce compania a desființat circa 14 mii de locuri de muncă.
Marja de profit din vânzările de vehicule a crescut la 17%, de la 14,6% în trimestrul precedent. După raportarea rezultatelor financiare, acțiuni Tesla au crescut cu 12%, dar sunt încă la jumătatea din valoarea maximă atinsă în noiembrie 2021. Tesla este cel mai valoros producător de automobile la nivel mondial, cu o valoare de piață de 669 de miliarde de dolari.
Elon Musk, directorul executiv al Tesla, estimează că vânzările ar putea crește cu 20-30% anul viitor, datorită reducerilor de preț și a noilor tehnologii și produse, precum Cybercab (robotaxi-ul).
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.