O analiză Reuters arată că prezentarea noului robotaxi, conceput sub forma unui coupe sport cu două locuri, dezvălui mai degrabă opusul unui taxi obișnuit care are spațiu pentru mai mulți pasageri, dar și pentru bagaje.

Investitorii au ironizat conceptul noului cybertaxi și s-au declarat nedumeriți cu privire la modul în care Musk se așteaptă ca acesta să răspundă la nevoile familiilor care se îndreaptă, cu bagaje, spre aeroport sau altă destinație. Aceștia s-au întrebat dacă nu cumva Musk se adresează doar unei clientele de nișă.

Analiștii de piață au declarat că robotaxiurile ar trebui să imite cel mai bine taxiurile obișnuite, cu spațiu generos, caroserie înaltă și uși glisante. Aceștia au explicat că piața robotaxiurilor cu două uși ar fi foarte limitată – vehiculele cu două uși reprezintă doar 2% din vânzările de mașini în SUA, potrivit datelor firmei de analiză J.D. Power, întrucât nu răspund nevoilor consumatorilor. De asemenea, acestea ar fi o adevărată provocare pentru persoanele în vârstă sau pentru cele cu dizabilități. 

Analiștii au lasat de înțeles că Musk a preluat o idee mai veche, care oricum nu a avut succes – “Mașinile cu două locuri au fost propuse de zeci de ani ca vehicule pentru navetiști, însă pur și simplu au eșuat”.

Elon Musk a declarat că intenționează să facă robotaxiurile mai ieftine decât transportul în comun și a prezis un cost de operare pentru Cybercab de 0,5 lei pe kilometru. Totuși, acesta nu a spus cât de repede ar putea Tesla să producă în serie Cybercab sau să obțină aprobările autorităților de reglementare, și nici nu a prezentat un plan concret prin care își propune să concureze Alphabet (Google), care operează deja robotaxi în unele orașe americane.

Reamintim, Elon Musk a lansat Cybercab, un robotaxi cu două uși, fără volan și fără pedale, condus de inteligența artificială, fără șofer uman joi, la studiourile Warner Bros de lângă Los Angeles. Vineri, însă, acțiunile Tesla au scăzut cu 8%, pe motiv că vehiculul nu evidențiază oportunități pe termen scurt iar Elon Musk nu a oferit suficiente detalii practice.

Analiză integrală pe Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday