UPDATE, ora 20:50: Investitorii consideră că, în timpul celor 20 de minute, Elon Musk nu a dat suficiente detalii practice privind vehiculul și nici despre strategia de repoziționare dintr-un producător auto într-unul de referință pentru conducerea autonomă și pentru inteligența artificială. 

Unul dintre acționari, care este directorul Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, a punctat că în următorii doi ani, Tesla va vinde tot autoturisme electrice și s-a întrebat de ce producătorul nu se concentrează pe acestea. El a indicat că grupul american ar trebui să lanseze, în viitorul apropiat, și o mașină mai accesibilă. Miliardarul american a promis, în urmă cu mai mulți ani, că Tesla urma să vândă un model cu prețul în jurul a 25 de mii de dolari, însă Reuters a dezvăluit, în aprilie, că proiectul a fost abandonat.

De asemenea, analiștii de la Barclays au exprimat nemulțumiri similare, spunând că prezentarea, făcută într-unul dintre studiourile Warner Bros., nu a reușit să evidențieze oportunități pe termen scurt pentru companie și că Tesla se situează “cu ani în urmă” față de rivali precum Waymo, care oferă deja servicii de robotaxi pe drumurile publice. “Evenimentul a fost sărac în detalii și, în schimb, a subliniat viziunea care stă la baza eforturile de creștere ale Tesla în privința tehnologiilor vehiculelor autonome. Publicul nu a obținut actualizări pe termen scurt cu privire la progresul Full Self-Driving sau informații care reflectă îmbunătățirea sistemului”, se arată într-o informare citată de CNBC.

Și analiștii de la Morgan Stanley au arătat că Musk nu a reușit să convingă că Tesla este o companie de inteligență artificială și nici nu a vorbit despre stabilirea unei legături cu XAI, compania lui Musk din domeniul AI.

Musk a anunțat și în trecut termene de livrare pentru Cybercab, care nu au fost respectate, iar de această dată, investitorii s-au așteptat la un plan de afaceri solid, mai arată agenția de presă. În paralel, acțiunile Uber și Lyft au crescut cu aproape 10%, în condițiile în care tocmai lipsa acestor detalii a atenuat îngrijorările concurenței, explică Reuters.

Știrea inițială:

Elon Musk își lansează mult așteptatul Cybercab, un robotaxi cu două uși, fără volan și fără pedale, condus de inteligența artificială, fără șofer uman. Susține că producția va începe în 2026, iar prețul unui astfel de vehicul, care ar urma să revoluționeze taximetria, va fi mai mic de 30 de mii de dolari. O călătorie (în SUA) ar urma să coste de cinci ori mai puțin decât costă azi una cu taxiul în București.

Prezentat la studiourile Warner Bros de lângă Los Angeles, Cybercabul ar urma să opereze, în timp, după amortizare, la un tarif de aproximativ 0,2 dolari pe milă (0,1 euro, sau 0,5 lei pe kilometru, de cinci ori mai mic decât costă acum o călătorie cu taxiul la București). Este o mașină electrică Tesla, condusă numai de sistemul autopilot, ceea ce înseamnă că va funcționa cu ajutorul camerelor de bord, fără sistemul Lidar, un radar care echipează acum numeroase modele de mașini pentru asistența la impact. Datele camerelor sunt agregate de inteligența artificială a autopilotului, care conduce mașina, fără șofer, fără volan sau pedale.

Conceput să fie operat cu cât mai puțină intervenție umană, robotaxiul se curăță singur și merge la încărcat în stații cu inducție, fără cabluri care ar trebui introduse în prizele de încărcare.

Musk a spus că Tesla va începe producția Cybercab în 2026 și vehiculul poate fi achiziționat pentru mai puțin de 27 de mii de euro. Dar el a mai promis și în 2019 că va lansa robotaxiul din 2020 și încă nu este clar câte municipalități din SUA sau din alte țări vor aproba prezența mașinilor fără șofer pe străzi.

În cadrul aceluiași eveniment, directorul executiv al Tesla a prezentat și un vehicul mai mare, Robovan, care poate transporta până la 20 de persoane, precum și robotul umanoid al Tesla, Optimus. “Avem 50 de mașini complet autonome, aici, în această seară. Veți vedea modele Y și Cybercab. Toate fără șofer”, a declarat Musk în cadrul evenimentului. 

Vehiculele fac parte din planul lui Elon Musk de a opera mai multe taxiuri Tesla care se conduc singure, prin intermediul unei aplicații, iar deținătorii de mașini Tesla vor putea să își listeze vehiculul drept robotaxi și să câștige bani prin oferirea serviciilor în aplicație, atunci când nu sunt utilizate de proprietarii lor. 

Modul Autopilot al vehiculelor Tesla a stârnit de-a lungul anilor multiple controverse și chiar procese, după ce compania l-a promovat într-un mod din care utilizatorii au înțeles că pot sta pe bancheta din spate, lăsând mașina să se conducă singură, iar apoi s-au produs accidente, inclusiv unele mortale.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday