Informația a fost publicată de agenția de presă după discuții purtate cu cinci persoane familiarizate cu acțiunile producătorului auto chinez, care au dorit să-și păstreze anonimatul, având în vedere sensibilitatea subiectului. Conform acestora, Chery se folosește de fabrici deținute anterior de Mercedes, Volkswagen și Nissan pentru a finisa mașini care sunt aproape de stadiul final de producție.
Reuters amintește faptul că, după ce Armata Rusă a invadat Ucraina, majoritatea constructorilor europeni de automobile s-au retras din Rusia. În absența acestora, Moscova a încheiat contracte de producție și importuri cu companii din China, iar în prezent, aceștia acoperă peste jumătate din piața auto locală. Totodată, pentru a susține creșterea producției în țară, guvernul rus a mărit taxele pentru importuri.
Chery, cel mai mare exportator chinez de autoturisme, după volume, pariază pe o cerere puternică pe piața rusească, având în vedere că aceasta se confruntă cu limitări de producție și cu uzine care nu produc la capacitate maximă, explică jurnaliștii occidentali. Într-un răspuns oficial, a transmis că exportă mașini în Rusia, dar că nu intenționează să construiască sau să cumpere fabrici în țară. Compania nu a răspuns punctual la întrebarea dacă asamblează vehicule la cele trei fabrici indicate de sursele Reuters.
În baza declarațiilor uneia din cele cinci persoane menționate la început, jurnaliștii prezintă exemplul uzinei auto din Sankt Petersburg, pe care Nissan a vândut-o statului rus la final de 2022, unde se asamblează modelul Tiggo 7 redenumit Xcite X-Cross 7. La lansarea producției, la începutul anului, reprezentanții fabricii s-au limitat să spună doar că lucrează cu un partener internațional. Între mai și septembrie, au fost vândute 3.400 de unități, potrivit statisticilor citate de Reuters.
În încheiere, agenția arată că strategia redenumirii modelelor repetă abordarea cu fosta fabrică a Renault din Moscova, care în 2022 a fost redenumită Moskvich, o marcă populară în perioada sovietică. În prezent, uzina e folosită de grupul chinez JAC.
Sursă: Reuters
Foto: VanderWolfImages | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.