Ancheta a fost deschisă la nivelul întregii Uniuni Europene, în urma unor plângeri depuse de numeroși clienți nemulțumiți de noua practică introdusă de Ryanair, conform căreia, cei care cumpără bilete de avion de pe site-uri terțe, cum ar fi agențiile de turism, și nu de pe site-ul companiei aeriene, trebuie să fie verificați suplimentar prin recunoaștere facială.
Ryanair susține că această metodă de verificare respectă normele GDPR și că este folosită pentru “a proteja clienții de agențiile de turism neafiliate cu compania aeriană, care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată pentru clienți”. De asemenea, pe site-ul său, compania informează că verificarea suplimentară este necesară “pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate”.
O organizație non-profit din Austria, numită None of Your Business, a subliniat că “nu există nicio justificare rezonabilă pentru ca această companie aeriană, care este cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, să pună în aplicare un astfel de sistem”.
Recunoașterea facială nu este solicitată atunci când rezervarea de bilete se face pe site-ul/aplicația Ryanair sau prin intermediul agențiilor de turism care au semnat un contract comercial cu compania aeriană, prin care garantează că biletele sunt rezervate în legătură directă cu firma. Ryanair oferă și o alternativă pentru persoanele care nu vor să folosească recunoașterea facială, aceea de a se prezenta la aeroport cu cel puțin două ore înainte de cursa aleasă sau de a trimite în avans un formular și o fotografie a pașaportului sau a cărții naționale de identitate (proces despre care poate dura șapte zile).
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.