UPDATE, ora 12:40: Comisia Europeană anunță că propunerea de a impune taxe vamale de până la 45% pentru mașinile electrice importate din China a obținut suportul necesar din partea statelor membre pentru a intra în vigoare. Zece state membre au votat pentru, 12 s-au abținut și cinci au votat împotrivă, conform Politico.
Cu toate acestea, Comisia a precizat că va continua, în paralel, negocierile cu China ”pentru a explora o soluție alternativă care ar trebui să fie pe deplin compatibilă cu OMC”.
Our proposal to impose definitive countervailing duties on imports of battery electric vehicles (BEVs) from China has obtained the necessary support from EU countries.
More info ↓
— European Commission (@EU_Commission) October 4, 2024
Știrea inițială:
Comisia Europeană, care supraveghează politica comercială a blocului, a propus majorarea taxelor cu până la 45% pentru mașinile electrice importate din China, pentru următorii cinci ani. Votul vine după ce executivul UE a stabilit că China și-a subvenționat în mod nedrept industria EV, concluzie la care a ajuns după o investigație care a durat un an de zile.
Dacă vor fi adoptate, măsurile riscă să declanșeze furia Beijingului, iar China ar putea, la rândul său, să ia măsuri similare împotriva UE. Guvernul chinez a condamnat deja această mișcare drept protecționism și a amenințat cu taxe vamale la produsele lactate, carnea de porc și mașinile europene. China este a treia cea mai mare piață de export a blocului.
Regulile UE prevăd că Comisia Europeană poate impune majorarea taxelor pentru următorii cinci ani, cu excepția cazului în care 15 state membre, reprezentând 65% din populația blocului, votează împotrivă. Potrivit rapoartelor Reuters Franța, Grecia, Italia și Polonia vor vota pentru, suficient pentru ca legea să fie aplicată.
O escaladare a conflictului comercial ar afecta cel mai tare producătorii germani de automobile, inclusiv Volkswagen și BMW , care au vândut în mod colectiv 4,6 milioane de mașini în China în 2022. Producătorii auto germani, pentru care China reprezintă aproape o treime din vânzările lor, s-au exprimat în mod deosebit împotriva tarifelor
Taxele suplimentare pentru mașinile din China reprezintă o “amenințare uriașă” pentru Ungaria, care depinde în mare măsură de exportul de vehicule electrice germane alimentate cu baterii chineze, a declarat Orban la postul de radio de stat. Guvernul ungar a lucrat la conceptul de “neutralitate economică” în cadrul unei reuniuni de două zile a cabinetului săptămâna aceasta, care are ca scop menținerea legăturilor economice puternice cu economiile estice precum cea a Chinei, chiar dacă economia globală “se sparge în blocuri”, a spus Viktor Orban.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.