Este vorba de o componentă a cârmei, aflată pe coada avionului, care poate rămâne blocată, așa cum s-a întâmplat la o aeronavă United Airlines în februarie.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA (NTSB) a declarat luni că peste 40 de companii aeriene din toată lumea operează avioane Boeing 737 cu aceste componente, care pot prezenta riscuri de siguranță. De asemenea, NTSB a dezvăluit că doi operatori străini au suferit incidente similare în 2019, care au implicat dispozitive de acționare de ghidare și a recomandat instalarea unor piese diferite pe aceste aeronave.
“Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor dispozitive de acționare pe avioanele lor 737”, a spus președintele NTSB într-o scrisoare adresată șefului Administrației Federale a Aviației, potrivit Reuters.
Pe 6 februarie 2024, cârma unui Boeing 737-8 MAX al United Airlines a rămas blocată în timpul aterizării pe Aeroportul Internațional Newark Liberty, din New Jersey. Căpitanul aeronavei a reușit să îl aducă la sol, dar apoi l-a manevrat fără a folosi cârma de pe coadă. Nu s-au produs avarii și niciunul din cei 155 de pasageri nu a fost rănit. Acțiunile Boeing au scăzut luni cu încă 2,7%.
Boeing a declarat în august că a informat deja operatorii aerieni privind o potențială problemă la cârma aeronavelor 737.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.