Congresul SUA a cerut autorităților de reglementare, în cadrul unor audieri la care a luat parte și Șeful Administrației Federale a Aviației (FAA), să pună mai multă presiune pe companie pentru a-și rezolva problemele interne, care afectează grav producția avioanelor.
Înaintea audierii, însă, în Congres a fost prezentat un sondaj intern efectuat de Boeing în mai. Acesta a arătat că mai mult de jumătate dintre angajații companiei considerau că presiunile legate de program i-au determinat să reducă standardele de lucru. De asemenea, peste o treime dintre ei considerau că nu au avut parte de formare sau de instrumentele și materialele necesare pentru a-și face treaba în mod corespunzător.
Boeing a transmis, într-o declarație, că a făcut “pași importanți pentru a promova o cultură a siguranței, care dă putere și încurajează toți angajații să își facă vocea auzită, dar va fi nevoie de eforturi constante pentru repararea problemelor, deoarece acesta este un proiect pe termen foarte lung”.
Audierea din Congres, rezultatele sondajului și declarația Boeing vin în contextul în care, în ultimele luni, avioanele companiei au fost implicate în incidente care au pus în pericol siguranța pasagerilor. Cel mai semnificativ a fost cel din ianuarie, când ușa din spate a unui avion Boeing 737 MAX s-a desprins în timpul zborului, cu tot cu partea de fuselaj. Incidentul a stârnit îngrijorării că Boeing nu a făcut destule eforturi pentru a-și îmbunătăți procesele de fabricare a avioanelor. De asemenea, au existat critici legate de faptul că nu se acordă atenție controalelor de siguranță, în ciuda promisiunilor transmise după ce două dintre avioanele sale au fost implicate în accidente fatale cu cinci ani înainte.
Miercuri, senatorul Richard Blumenthal a declarat că autoritățile de reglementare trebuie să facă presiuni mai mari asupra Boeing pentru ca aceasta să facă schimbări. El s-a declarat sceptic că actualul plan menit să aducă îmbunătățiri, adoptat de Boeing și Administrația Federală a Aviației (FAA), ar putea aduce schimbări majore, și a spus că “pare a fi un mod de a recicla angajamentele în materie de siguranță luate de compania aeriană cu ani în urmă”.
Mike Whitaker, administratorul FAA, a declarat că în prezent compania aeriană poate produce maxim 38 de avioane pe lună și este obligată să folosească tehnologii mai calitative și sigure.
Blumenthal a afirmat însă că limitarea producției face parte dintr-o serie de “jumătăți de măsură”, menționând că Boeing produce în prezent mult mai puține aeronave decât îi este permis. El a declarat că ar exista modalități mai eficiente de a face presiuni asupra companiei, cum ar fi plafonarea salariilor directorilor.
Sursa: BBC
Foto: Andreistanescu | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.