Un sondaj realizat de grupul Kantar, la care au luat parte 18.000 de consumatori de pe 27 de piețe și 1.000 de specialiști în marketing la nivel global, arată că 26% dintre companiile de publicitate intenționează să își reducă cheltuielile pentru publicitate pe platforma X, începând din 2025. Aceasta ar fi cea mai mare retragere făcută de orice platformă publicitară globală majoră. 

Motivul deciziei este legat de faptul că Elon Musk, proprietarul X, a permis, încă de la preluarea rețelei de socializare în 2022, să fie făcute postări cu conținut nepotrivit, care promovau dezinformarea sau care instigau la ură. Musk spune că “a relaxat moderarea conținutului în conformitate cu etica sa de libertate de exprimare”.

Sondajul Kantar mai arată că încrederea agenților de publicitate în X sub conducerea lui Musk s-a prăbușit în ultimul an, doar 4% dintre agenții de marketing afirmând că reclamele de pe X sunt “sigure pentru brand”, în comparație cu 39% pentru Google, ceea ce reflectă îngrijorările generale cu privire la companiile care sunt asociate cu materiale controversate. TikTok este considerată cea mai inovatoare platformă publicitară de către firmele de specialitate, în timp ce YouTube a fost cotată ca cea mai de încredere și totodată platforma publicitară preferată în 2024.

Un purtător de cuvânt al X a declarat că rata de siguranță a platformei “este în medie de 99%, așa cum a fost validată de DoubleVerify și Integral Ad Science, ceea ce se reflectă faptul că majoritatea agenților de publicitate își măresc investițiile în X”.El a subliniat că datele Kantar au arătat, de asemenea, că preferința consumatorilor pentru X a crescut semnificativ din 2022 și a adăugat: “Agenții de publicitate știu că X oferă acum capacități mai puternice de siguranță a mărcii, performanță și analiză decât oricând înainte, înregistrând în același timp niveluri de utilizare fără precedent”.

Nu este prima dată când companiile de publicitate spun că își vor reduce cheltuielile pe X. În 2023, 14% dintre companii au declarat că vor reduce cheltuielile de publicitate pe X în acest an.

Sursa: FT

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday