Volvo a transmis că noua sa țintă pentru 2030 este ca între 90% și 100% dintre mașinile comercializate să fie modele complet electrice sau hibride plug-in și aproximativ 10% să fie autoturisme convenționale. De asemenea, compania a spus că este de părere că mașinile hibride plug-in vor fi o parte importantă a creșterii profitului și va lansa o nouă versiuni a modelului XC90.

Este o abordare pragmatică… pentru a ne ajuta clienții în tranziția către electrificarea completă. Pentru mulți clienți de pe multe piețe va fi o călătorie în trepte. Ne menținem convingerea că viitorul nostru este electric. Cu toate acestea, este clar că tranziția către electrificare nu va fi liniară, iar clienții și piețele se mișcă cu viteze diferite, au argumentat șefii companiei.

Anunțul Volvo vine în contextul în care mai mulți producători de vehicule au anunțat deja că înregistrează o încetinire a cererii pentru vehiculele electrice. Situația este generată de faptul că producătorii europeni și americani nu au lansat modele electrice accesibile și nu au fost instalate suficient de multe puncte de încărcare. Volvo produce trei modele complet electrice: EX90, EX30 și EX40, iar în 2022, când a lansat EX90, a anunțat că își propune să lanseze o nou model electric în fiecare an. 

Schimbarea obiectului vine ca urmare a cererii tot mai mari de vehicule hibride, într-un sector în care, anterior se viza eliminarea treptată a vehiculelor hibride în favoarea celor electrice. De altfel, și Toyota și Renault au anunțat că se vor concentra mai mult pe lansarea de vehicule hibride. 

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday