Financial Times scrie că notificările, care uneori conțin rezumate ale postărilor generate de utilizatori, apar pe ecran similar unor alerte de știri. Printre exemplele enumerate de jurnaliștii britanici se numără o avertizare de tsunami în Japonia, care era, de fapt, o știre veche din luna ianuarie. O altă știre falsă este legată de faptul că Taylor Swift și-ar fi anulat mai multe concerte din SUA, iar pe cetățenii din Florida i-ar fi numit “rasiști”. 

Aplicația TikTok are peste un miliard de utilizatori la nivel global și a promis în repetate rânduri că își va intensifica eforturile de combatere a dezinformării de pe platformă, însă seria de notificări false a intensificat temerile cu privire la puterea aplicației de răspândire a informațiilor false.

Unele dintre informațiile false distribuite pe Tiktok, cum ar fi cea legată de anularea concertelor, au fost preluate ulterior și pe platforma X, iar mai mulți utilizatori au declarat că au apăsat pe notificare, deoarece au crezut că informația era adevărată, și au fost direcționați către un videoclip de pe TikTok, chiar dacă nu urmăreau contul respectiv.

Platforma a refuzat să dezvăluie modul în care a determinat ce videoclipuri fie promovate prin notificări, dar volumul mare de recomandări de conținut personalizate trebuie să fie “generat algoritmic”, spun cercetătorii, în funcție de interesele utilizatorilor: “Când primiți o notificare despre un anumit subiect, se presupune adesea că este ceva care a fost creat special de aplicație și nu o notificare trimisă la întâmplare”.

Sursa: Financial Times

Foto: Rafael Henrique | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday