Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, a raportat un profit de 360 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului, cu 46% mai mic decât cel din aceeași perioadă din 2023, deși numărul de pasageri a crescut (+10%), la 55,5 milioane de persoane.
Ryanair a declarat că prețul mediu al unui bilet de avion a scăzut de la 49 de euro la 42 de euro, însă veniturile companiei au scăzut cu doar 1%, la 363 de miliarde de euro, pe fondul creșterii numărului de pasageri. Ryanair a transmis că, deși se așteaptă la o cerere puternică în această vară și la o creștere de 8% a numărului total de pasageri, “prețurile rămân mai mici decât ne așteptam” – “Ne așteptăm acum ca tarifele din al doilea trimestru [din iulie până în septembrie] să fie semnificativ mai mici decât vara trecută. Cu toate acestea, rezultatul final al primei jumătăți a anului depind în totalitate de rezervările și randamentele din august și septembrie”.
După publicarea rezultatelor, acțiunile Ryanair au scăzut ceea ce a provocat o reacție în lanț asupra altor companii aeriene, ale căror acțiuni au scăzut, de asemenea – EasyJet (-7,5%), Wizz Air (-6,3%), iar IAG, proprietarul British Airways și Iberia (-3,3%).
Sursa: The Guardian
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.