Procurorul general al statului California a explicat că va invoca legislația protecției consumatorului și a publicității în cadrul acestui proces, acuzând companiile petroliere de “publicitate falsă și marketing înșelător”, cu privire la rolul lor în combaterea schimbărilor climatice. Companii precum ExxonMobil, Chevron, Shell și BP sunt acuzate că au înșelat publicul timp de zeci de ani, că răspândesc dezinformare, creează îndoieli cu privire la climatologie și susțin că unele dintre produsele lor sunt “curate și verzi”.
În contextul crizei climatice, oficialii din California susțin că aceste companii erau conștiente că dependența de combustibili fosili va avea rezultate dezastruoase, dar au făcut eforturi uriașe pentru a ascunde aceste informații și a face lobby în acest sens, motiv pentru care măsurile de combatere a crizei climatice au fost adoptate cu întârziere. De asemenea, procesul are loc într-un moment în care industria combustibililor fosili a generat profituri record ca urmare a creșterii prețurilor la energie, după invazia Rusiei în Ucraina în 2022. Totodată, producția de petrol și gaze din SUA a atins niveluri record în 2023.
Majoritatea companiilor în cauză au declarat că nu vor face comentarii cu privire la proces, iar Shell a transmis că “tribunalul nu este locul potrivit pentru a aborda problema schimbărilor climatice”.
Sursă: Financial Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.