Cele patru consilii școlare, trei din Toronto și una din Ottawa, acuză companiile din spatele rețelelor de socializare că, în mod intenționat, și-au proiectat aplicațiile pentru a-i face tot mai dependenți pe tineri. Profesorii argumentează că platforme precum Facebook, Instagram și Tiktok sunt “concepute pentru o utilizare compulsivă, au modificat modul în care copiii gândesc, se comportă și învață, iar profesorii au fost lăsați să gestioneze consecințele”.
De asemenea, cadrele didactice se plâng că elevii sunt tot mai retrași, anxioși, au probleme serioase de atenție și se plâng tot mai des că sunt hărțuiți online: “Aceste companii au creat cu bună știință programe care sunt destinate și comercializate pentru tineri, iar acest lucru cauzează daune semnificative. Nu mai putem sta deoparte și nu mai putem să nu vorbim despre asta”, a spus unul dintre inițiatorii acțiunii.
În acest context, profesorii susțin că petrec tot mai mult timp încercând să-i facă pe elevi să se concentreze, ceea ce îngreunează procesul didactic, întârzie orele și necesită mai multă răbdare și muncă. Pentru a compensa costurile administrative din ce în ce mai mari în acest sens, precum și “presiunea” asupra profesorilor, consiliile cer peste 3 milioane de dolari de la companiile din spatele platformelor vizate.
Procesul este primul de acest fel din Canada, dar eforturi similare mai există în Statele Unite, pe fondul unei îngrijorări tot mai mari cu privire la efectele pe care le au rețelele de socializare asupra dezvoltării tinerilor utilizatori.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.