Vehiculul electric denumit SU7 (Speed Ultra 7) a fost prezentat pe o scenă a Centrului Național de Convenții din Beijing de către directorul general al companiei, Lei Jun, în fața a mii de oameni. Jun a declarat că Xiaomi vrea să devină un producător de automobile de top la nivel mondial, în următorii 15-20 de ani, și să concureze direct cu Tesla și Porsche.
Conform lui Jun, SU7 are o autonomie a bateriei de până la 800 de kilometri cu o singură încărcare, spoilere reglabile, poate atinge o viteză maximă de 265 km/h și accelerează de la zero la 100 km/oră în doar 2,78 de secunde. Sedanul cu cinci locuri va fi alimentat de baterii produse de companiile Contemporary Amperex Technology și BYD, lideri de piață în China, în funcție de configurație, cu un singur motor sau cu două motoare.
Lei Jun a anunțat, anterior, că Xiaomi intenționează ca vehiculul său să concureze cu Porsche Taycan Turbo în ceea ce privește performanța și cu Tesla Model S în ceea ce privește caracteristicile tehnologice. Directorul Xiaomi a sugerat, acum, că prețul mașinii va fi cuprins între 12 mii și 50 de mii de euro. Spre comparație, prețurile pentru Tesla Model S încep de la 88 de mii de euro, iar în cazul lui Porsche Taycan de la 114 mii de euro.
China a limitat emiterea de autorizații de producție de autovehicule pentru noile companii intrate pe piață, ceea ce înseamnă că Xiaomi trebuie să se asocieze cu Beijing Automotive Group (deținută de stat) pentru a produce vehiculele electrice.
Xiaomi s-a luptat în ultimii ani să-și mențină poziția pe o piață globală saturată și în curs de plafonare a smartphone-urilor. Începând din 2021 și până în trimestrul trei al acestui an, 2023, a raportat scăderi trimestriale consecutive ale veniturilor din vânzări.
Surse alternative: Bloomberg, Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.