Mașina Ferrari 250 GTO, a fost fabricată de constructorul italian în 1962, fiind inițial proiectată și folosită pentru curse și apoi modificată pentru uz rutier. Aceasta a fost deținută timp de 38 de ani de un colecționar american.

În lotul din care face parte au fost construite în total 34 de mașini, cu o caroserie Tipo 1962. Acesta este însă singurul exemplar, care inițial a fost echipat cu un motor de patru litri, care însă a fost înlocuit cu unul de trei litri după recondiționare. Casa care s-a ocupat de licitație a explicat că numărul șasiului 3765 a fost prezentat de mai multe ori în publicațiile axate pe Ferrari, Prancing Horse și Cavallino. De asemenea, a spus că întreaga sa carieră de  curse de epocă a fost documentată în reviste precum Sports Car Graphic, Road & Track și Autosport.

Înainte, însă mașina a devenit celebră pentru performanțele obținute în timpul curselor. În 1962, s-a clasat pe locul al doilea în cursa de anduranță de 1.000 km, de pe circuitul german Nürburgring Nordschleife. În același an a participat și la legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans, când echipa sa a fost nevoită să se retragă din cauza unei defecțiuni la motor. 

Aceasta a fost vândută la prețul de peste 50 de milioane de dolari, la o licitație care a avut loc la Sotheby’s din New York. Prețul a fost puțin sub estimările RM Sotheby’s, care a estimat că va fi vândută cu aproximativ 60 de milioane de dolari. Cu toate acestea, a devenit a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație. 

Timp de zeci de ani, 250 GTO a fost considerat unul dintre cele mai scumpe și căutate automobile din lume. Un alt exemplar al aceluiași model a fost vândut la licitație pentru aproximativ 44 de milioane de dolari în 2018.

Mașina este celebră pentru confruntarea la care a participat în anii 1960 cui Ford GT40. Ambele au participat la cursa de la Le Mans, devenind o poveste legendară a curselor de anduranță ale epocii. Faima lui 250 GTO a fost sporită și de popularul film de la Hollywood “Ferris Bueller’s Day Off”, în care un model a fost folosit foarte mult.  Timp de zeci de ani, 250 GTO a fost considerată cea mai scumpă mașină din lume.

Acum însă Ferrari 250 GTO este a doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație, după faimosul model Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe din 1955, care a fost vândut la prețul de 144 milioane de dolari, la o licitație privată, anul trecut. Acest model Mercedes și-a câștigat recunoașterea în urma celui mai mortal accident din istorie, în 1955, în timpul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, când mașina s-a catapultat în zona publicului, omorând peste 100 de spectatori și rănind mulți alții. 

Sursa: DW

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday