Conform datelor analizate de HSBC, citate de Financial Times, producătorii de mașini trebuie să ofere, pentru prima dată, discounturi mari pentru mașinile electrice, pentru care până acum cumpărătorii trebuiau să aștepte luni de zile. Compania financiară britanică notează că este pentru prima dată când cererea globală pentru mașini electrice încetinește, ceea ce stărnește îngrijorării că producătorii auto vor fi forțați să sacrifice profitabilitatea, prin scăderea prețurilor de vânzare, pentru a atinge obiectivele privind emisiile.

Creșterea prețurilor, publicitatea negativă privind siguranța vehiculelor electrice și încărcarea acestora, atacurile politice, precum și o mai mare precauție din partea cumpărătorilor au determinat o decelerare bruscă a creșterii vânzărilor, mai spune HSBC.

În Marea Britanie, două treimi din vehiculele electrice noi vândute beneficiază de reduceri sau dobânzi mici pentru finanțare. În SUA, reducerile oferite la vehiculele electrice s-au triplat în ultimele 12 luni. Discounturile în Germania au rămas la 7%, în ultimele luni, dar unii producători de automobile oferă reduceri suplimentare pentru unele dintre cele mai bine vândute modele.

Între timp, Tesla a redus constant prețurile în Europa, SUA și China, pentru a sprijini vânzările de vehicule. Volkswagen a amânat planurile pentru o a patra fabrică de baterii, invocând cererea ”lentă” de vehicule electrice în Europa, în timp ce Mercedes-Benz a acuzat un război ”brutal” al prețurilor din China.

Există semne clare că producătorii auto încurajează vehiculele electrice. Acest lucru era aproape de neconceput la începutul anului”, a spus Mike Tyndall, analist auto la HSBC.

HSBC dă și mai multe exemple de modele care au beneficiat de reduceri substanțiale de preț. Hyundai a redus prețul de vânzare al modelului Ioniq 5 în SUA cu 9.400 de dolari. În Germania, luna trecută, modelul BMW i4 a avut un discount de 20%, modelul MG4 o reducere de 11,5%, iar Dacia Spring de 11%. În Marea Britanie, Fiat 500 electric și Peugeot 208e – ambele modele de la Stellantis – au avut prețuri reduse cu peste 22%, în timp ce VW ID3 și Skoda Enyaq au fost cu 12% mai ieftine.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday